ARTIKEL 1. | DEFINITIES
In deze algemene voorwaarden worden de volgende termen, steeds met hoofdletter aangeduid, in de navolgende betekenis gebruikt.
- Cybersecurity Technologies: de gebruiker van deze algemene voorwaarden, gevestigd aan Weverijweg 3, 9923 PD te Garsthuizen, ingeschreven in het Handelsregister onder KvK-nummer 95252215.
- Klant: iedere natuurlijke of rechtspersoon met wie Cybersecurity Technologies een Overeenkomst heeft gesloten of beoogt te sluiten.
- Consument: een Klant, natuurlijk persoon, niet handelend voor doeleinden die binnen zijn beroeps- of bedrijfsactiviteiten vallen.
- Partijen: Cybersecurity Technologies en de Klant gezamenlijk.
- Overeenkomst: iedere overeenkomst tussen Partijen in het kader waarvan Cybersecurity Technologies zich jegens de Klant verbindt tot de levering van Producten, het verlenen van Diensten en/of de levering van software.
- Overeenkomst op Afstand: een Overeenkomst die tussen Cybersecurity Technologies en een Consument wordt gesloten in het kader van een georganiseerd systeem voor contractsluiting op afstand zonder gelijktijdige persoonlijke aanwezigheid van Cybersecurity Technologies en de Consument en waarbij, tot en met het moment van het sluiten van de Overeenkomst, uitsluitend gebruik wordt gemaakt van een of meer middelen voor communicatie op afstand.
- Diensten: de dienstverlening waartoe Cybersecurity Technologies zich in het kader van de Overeenkomst jegens de Klant heeft verbonden, waaronder, doch niet uitsluitend, begrepen kunnen zijn, de installatie van Producten of andere zaken, zoals firewalls en switches, alsook het registreren en rapporteren van gebeurtenissen met betrekking tot geïnstalleerde firewalls en het rapporteren van firmware-updates.
- Producten: de in het kader van de Overeenkomst door Cybersecurity Technologies aan de Klant te leveren zaken (voor menselijke beheersing vatbare stoffelijke objecten), zoals, maar niet beperkt tot, firewalls en switches.
- Abonnement: een Overeenkomst in het kader waarvan Cybersecurity Technologies tegen maandelijkse betaling gebeurtenissen met betrekking tot geïnstalleerde firewalls voor de Klant registreert en rapporteert en firmware-updates aan de Klant rapporteert.
- Schriftelijk: communicatie op schrift, communicatie per e-mail of enige andere wijze van communicatie die met het oog op de stand der techniek en de in het maatschappelijk verkeer geldende opvattingen hiermee gelijk kan worden gesteld.
ARTIKEL 2. | ALGEMENE BEPALINGEN
- Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op elk aanbod van Cybersecurity Technologies, iedere tot stand gekomen Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen.
- De toepasselijkheid van de eventuele algemene voorwaarden van de Klant, onder welke benaming dan ook aangeduid, wordt uitdrukkelijk van de hand gewezen.
- Van het bepaalde in deze algemene voorwaarden kan uitsluitend uitdrukkelijk en Schriftelijk worden afgeweken. Indien en voor zover het bepaalde in deze algemene voorwaarden afwijkt van hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen, prevaleert hetgeen Partijen uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
- Vernietiging of nietigheid van een of meer van de bepalingen uit deze algemene voorwaarden of de Overeenkomst als zodanig, laat de geldigheid van de overige bedingen onverlet. In een voorkomend geval zijn Partijen verplicht in onderling overleg te treden teneinde een vervangende regeling te treffen ten aanzien van het aangetaste beding. Daarbij wordt zoveel mogelijk het doel en de strekking van de oorspronkelijke bepaling in acht genomen.
ARTIKEL 3. | OFFERTES EN TOTSTANDKOMING VAN DE OVEREENKOMST
- Elke offerte van Cybersecurity Technologies is vrijblijvend, ook in geval is aangegeven dat de offerte voor een bepaalde tijd geldig is. Cybersecurity Technologies kan zijn offerte tot meteen, althans zo spoedig mogelijk na de aanvaarding daarvan door de Klant, nog intrekken.
- Aan een offerte van Cybersecurity Technologies die een kennelijke fout of vergissing bevat, kan de Klant geen rechten ontlenen.
- Iedere Overeenkomst komt, onverminderd het bepaalde in lid 1, tot stand op het moment dat de Klant de offerte van Cybersecurity Technologies, op de eventueel daartoe door Cybersecurity Technologies aangewezen wijze, heeft aanvaard. Indien de aanvaarding van de Klant afwijkt van het aanbod in de offerte van Cybersecurity Technologies, komt de Overeenkomst niet conform deze afwijkende aanvaarding tot stand, tenzij Cybersecurity Technologies anders aangeeft. Een (aanvullende) Overeenkomst kan eveneens tot stand komen zonder voorafgaande offerte van Cybersecurity Technologies. In die gevallen komt de (aanvullende) Overeenkomst tot stand op het moment dat Partijen op enige wijze overeenstemming hebben bereikt over de uitvoering daarvan.
- Indien de Klant de Overeenkomst namens een andere natuurlijke of rechtspersoon sluit, verklaart hij door het aangaan van de Overeenkomst daartoe bevoegd te zijn. De Klant is naast deze (rechts)persoon hoofdelijk aansprakelijk voor de nakoming van de uit die Overeenkomst voortvloeiende verplichtingen.
ARTIKEL 4. | RECHT VAN ONTBINDING BIJ EEN OVEREENKOMST OP AFSTAND
- Behoudens het bepaalde in het overige van dit artikel en met name het bepaalde in het volgende lid, kan de Consument een Overeenkomst op Afstand binnen 14 dagen zonder opgave van redenen ontbinden. In geval de Overeenkomst op Afstand voorziet in het verlenen van Diensten, vangt deze bedenktijd aan op de dag waarop de Overeenkomst op Afstand tot stand is gekomen. In geval van de levering van Producten, vangt de bedenktijd aan op de dag dat de Producten door of namens de Consument in ontvangst zijn genomen.
- De Consument heeft geen recht van ontbinding in geval van:
- de levering van software die niet op een materiële gegevensdrager wordt geleverd, mits:
- de levering is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en
- de Consument daarbij heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra Cybersecurity Technologies de software heeft geleverd.
De bevestiging van de Overeenkomst of Afstand die Cybersecurity Technologies aan de Consument verstrekt, is tevens voorzien van een bevestiging van het uitdrukkelijke voorafgaande verzoek en de verklaring van de Consument als hiervoor bedoeld.
- de levering van volgens specificaties van de Consument vervaardigde Producten die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de Consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
- een Overeenkomst op Afstand die voorziet in het verlenen van Diensten, nadat de Diensten binnen de bedenktijd volledig zijn verleend, mits:
- de nakoming is begonnen met uitdrukkelijke voorafgaande instemming van de Consument; en
- de Consument heeft verklaard afstand te doen van zijn recht van ontbinding zodra Cybersecurity Technologies de Overeenkomst op Afstand is nagekomen.
- een Overeenkomst ten aanzien waarvan het recht van ontbinding voor het overige volgens Afdeling 6.5.2B van het Burgerlijk Wetboek is uitgesloten dan wel geen toepassing vindt. Deze gronden zijn voor het huidige aanbod van Cybersecurity Technologies niet relevant. In een voorkomend geval zal een dergelijke uitsluitingsgrond in de toekomst, uitdrukkelijk in het aanbod van Cybersecurity Technologies worden vermeld.
- Uitvoering binnen de bedenktijd van 14 dagen van een Overeenkomst op Afstand die voorziet in het verlenen van Diensten, geschiedt slechts op uitdrukkelijk verzoek van de Consument.
- Bij uitoefening van het recht van ontbinding na een verzoek overeenkomstig het vorige lid, is de Consument Cybersecurity Technologies een bedrag verschuldigd dat evenredig is aan dat gedeelte van de overeengekomen Diensten die door Cybersecurity Technologies zijn verleend op het moment van uitoefening van het recht van ontbinding.
- De Consument kan de Overeenkomst op Afstand ontbinden door daartoe per e-mail of door gebruikmaking van het door Cybersecurity Technologies aangeboden modelformulier voor herroeping, een verzoek in te dienen bij Cybersecurity Technologies. Zo spoedig mogelijk nadat Cybersecurity Technologies in kennis is gesteld van het voornemen van de Consument om de Overeenkomst op Afstand te ontbinden en indien is voldaan aan de voorwaarden van dit artikel, zal Cybersecurity Technologies de ontbinding van de Overeenkomst op Afstand per e-mail bevestigen.
- In geval van geleverde Producten dient de Consument gedurende de bedenktijd zorgvuldig om te gaan met de betreffende Producten en de verpakkingen daarvan. De Consument mag de te retourneren Producten slechts in die mate hanteren en inspecteren voor zover nodig is om de aard en kenmerken van de Producten te beoordelen. Het uitgangspunt hierbij is dat de Consument de Producten slechts mag hanteren en inspecteren zoals hij dat in een fysieke winkel zou mogen doen.
- Geleverde Producten dient de Consument onbeschadigd, met alle geleverde toebehoren en in de originele staat en verpakking aan Cybersecurity Technologies te retourneren.
- De Consument is aansprakelijk voor de waardevermindering van geretourneerde Producten die het gevolg is van een manier van omgaan met de Producten die verder gaat dan is toegestaan ingevolge lid 6. Cybersecurity Technologies is gerechtigd deze waardevermindering aan de Consument in rekening te brengen, al dan niet door deze te verrekenen met de eventueel van de Consument reeds ontvangen betaling.
- Teruglevering van Producten dient plaats te vinden binnen 14 dagen nadat de Consument de Overeenkomst op Afstand conform het bepaalde in lid 5 heeft ontbonden.
- De kosten van retournering van Producten komen voor rekening van de Consument.
- Cybersecurity Technologies zal de eventueel reeds van de Consument ontvangen betaling, minus de eventuele waardevermindering en het eventuele evenredige bedrag als bedoeld in lid 4, zo spoedig mogelijk, doch uiterlijk binnen 14 dagen na ontbinding van de Overeenkomst op Afstand aan de Consument terugbetalen, mits de eventueel terug te leveren Producten door Cybersecurity Technologies zijn terugontvangen, dan wel door de Consument is aangetoond dat de Producten daadwerkelijk retour zijn gezonden.
ARTIKEL 5. | ANNULERING VAN DE OVEREENKOMST ANDERS DAN OP GROND VAN ARTIKEL 4
Indien de Klant overgaat tot tussentijdse annulering van de Overeenkomst, is Cybersecurity Technologies gerechtigd vergoeding te vorderen van de schade die daaruit voor Cybersecurity Technologies voortvloeit. Gemaakte kosten, zoals van reeds bestelde Producten, komen in elk geval voor rekening van de Klant. Vorenstaande laat het bepaalde in artikel 4 onverlet.
ARTIKEL 6. | VERPLICHTINGEN VAN DE KLANT IN HET ALGEMEEN
- De Klant is gehouden om steeds alle informatie die voor de opzet en uitvoering van de Overeenkomst redelijkerwijs relevant is, zo spoedig mogelijk als voor die opzet c.q. uitvoering van de Overeenkomst is vereist, volledig en op de eventueel daartoe door Cybersecurity Technologies voorgeschreven wijze, aan Cybersecurity Technologies te verstrekken. De Klant staat in voor de juistheid van alle door hem aan Cybersecurity Technologies verstrekte informatie.
- De Klant dient Cybersecurity Technologies voorts steeds alle voor de uitvoering van de Overeenkomst vereiste medewerking te verlenen, waaronder mede begrepen het verlenen van alle bevoegdheden en autorisaties, die nodig zijn voor een deugdelijke uitvoering van de Overeenkomst. De Klant neemt alle redelijke maatregelen om de uitvoering van de Overeenkomst te optimaliseren.
- Indien en voor zover uitvoering aan de Overeenkomst wordt gegeven op locatie van de Klant of een andere door hem aangewezen en tussen Partijen overeengekomen locatie, draagt de Klant er zorg voor dat de aangewezen ruimte(n) van uitvoering daarvoor geschikt is/zijn en Cybersecurity Technologies op die locatie kosteloos gebruik kan maken van alle daar aanwezige en in redelijkheid door hem gewenste zaken en voorzieningen.
- Indien bij de uitvoering van de Overeenkomst gebruik wordt gemaakt van computer- of datafaciliteiten, zoals internet, is de Klant verantwoordelijk voor de juiste keuze van de daarvoor benodigde middelen en voor de tijdige en volledige beschikbaarheid ervan. Cybersecurity Technologies is nimmer aansprakelijk voor schade of kosten als gevolg van transmissiefouten, storingen of de niet-beschikbaarheid van deze faciliteiten.
ARTIKEL 7. | SOFTWARELEVERANCIERS EN OVERIGE DERDEN
Indien anders dan op initiatief van Cybersecurity Technologies derden bij de uitvoering van de Overeenkomst zijn betrokken, dan wel de Klant, al dan niet in het kader van een Overeenkomst met Cybersecurity Technologies, zelf een (aanvullende) overeenkomst met derden sluit, bijvoorbeeld een licentie voor gebruik van software, is Cybersecurity Technologies onder geen beding aansprakelijk voor schade ontstaan als gevolg van een doen of nalaten van die derden. Tevens voor personen die Cybersecurity Technologies op aanwijzing van de Klant eventueel heeft ingeschakeld, is Cybersecurity Technologies niet aansprakelijk.
ARTIKEL 8. | TERMIJNEN
- Cybersecurity Technologies spant zich in de eventuele uitvoerings- en/of (op)leveringstermijnen waartoe hij zich jegens de Klant heeft verbonden, na te komen, doch zijn deze termijnen uitsluitend te beschouwen als indicatieve, niet-fatale termijnen. Het verzuim van Cybersecurity Technologies treedt niet eerder in dan nadat de Klant Cybersecurity Technologies Schriftelijk in gebreke heeft gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn van ten minste 14 dagen voor de nakoming is vermeld en Cybersecurity Technologies na het verstrijken van deze termijn nog steeds met de nakoming in gebreke is.
- Indien Cybersecurity Technologies voor de uitvoering van de Overeenkomst afhankelijk is van door de Klant te verstrekken gegevens of anderszins te verrichten inspanningen, en deze gegevens niet tijdig worden aangeleverd c.q. deze inspanningen niet tijdig worden verricht, is Cybersecurity Technologies gerechtigd de uitvoering c.q. (op)levering op te schorten voor de duur van de vertraging.
- Verzuim van Cybersecurity Technologies biedt de Klant recht op ontbinding van dat gedeelte van de Overeenkomst waarop het verzuim betrekking heeft, doch nimmer recht op aanvullende of vervangende schadevergoeding.
ARTIKEL 9. | ABONNEMENTEN
Een Abonnement wordt aangegaan voor de uitdrukkelijk en Schriftelijk overeengekomen bepaalde looptijd en eindigt van rechtswege door verstrijken van deze looptijd.
ARTIKEL 10. | WIJZIGING EN MEERWERK
- Indien Cybersecurity Technologies op verzoek of met voorafgaande instemming van de Klant prestaties heeft verricht die buiten de inhoud of omvang van de Overeenkomst vallen, zullen deze prestaties door de Klant worden vergoed volgens de overeengekomen tarieven en bij gebreke daarvan volgens de gebruikelijke tarieven van Cybersecurity Technologies. Cybersecurity Technologies is nimmer verplicht aan een dergelijk verzoek te voldoen.
- De Klant aanvaardt dat door prestaties als bedoeld in dit artikel het overeengekomen of verwachte tijdstip van (op)levering en de wederzijdse verantwoordelijkheden van Partijen kunnen worden beïnvloed. Het feit dat zich tijdens de uitvoering van de Overeenkomst (de vraag naar) meerwerk voordoet, is voor de Klant nimmer grond voor opzegging of ontbinding van de Overeenkomst.
- Voor zover een vaste prijs is afgesproken, zal Cybersecurity Technologies de Klant desgevraagd Schriftelijk informeren over de financiële consequenties van de extra prestaties als bedoeld in dit artikel.
ARTIKEL 11. | LEVERING VAN PRODUCTEN
- Levering van Producten geschiedt uitsluitend in combinatie met installatie daarvoor door Cybersecurity Technologies, indien dit uitdrukkelijk en Schriftelijk is overeengekomen. In geval van losse verkoop (zonder installatie) is Cybersecurity Technologies gerechtigd om bestellingen van Producten in gedeelten te leveren. In dat geval vangt de bedenktijd van de Consument zoals bedoeld in artikel 4, voor zover van toepassing, pas aan op het moment dat de laatste deellevering uit de bestelling door of namens de Consument in ontvangst is genomen.
- In geval van losse verkoop van Producten geschiedt levering daarvan op het door de Klant opgegeven afleveradres.
- Bij overschrijding van de overeengekomen leveringstermijn is de Klant nimmer gerechtigd te weigeren bestelde Producten in ontvangst c.q. te nemen en/of het uit hoofde van de Overeenkomst door hem aan Cybersecurity Technologies verschuldigde bedrag te voldoen.
- Indien de Producten niet konden worden geleverd en eventueel geïnstalleerd als gevolg van een omstandigheid die de Klant is toe te rekenen, is Cybersecurity Technologies gerechtigd de Producten voor rekening van de Klant op te slaan, onverminderd de verplichting van de Klant tot voldoening van het uit hoofde van de Overeenkomst door hem aan Cybersecurity Technologies verschuldigde bedrag. De in verband hiermee te maken extra kosten, zoals extra bezorgkosten, komen dan ook voor rekening van de Klant.
- In verband met het gebruik van de Producten dient de Klant zorg te dragen voor een omgeving die voldoet aan de door Cybersecurity Technologies in voorkomend geval gespecificeerde vereisten voor de Producten, onder meer betreffende de temperatuur, luchtvochtigheid en technische omgevingseisen.
ARTIKEL 12. | GARANTIE EN CONFORMITEIT
- Garantie op Producten is beperkt tot de eventuele fabrieksgarantie die de toeleverancier van Cybersecurity Technologies met de Producten heeft meegeleverd, met dien verstande dat een door Cybersecurity Technologies, fabrikant of importeur verstrekte garantie niets afdoet aan de dwingende wettelijke rechten en vorderingen die Consumenten in het kader van een consumentenkoop jegens Cybersecurity Technologies kunnen doen gelden (conformiteit). Garantie op software of Diensten is uitsluitend van toepassing indien en voor zover Partijen dat uitdrukkelijk en Schriftelijk zijn overeengekomen.
- In geval van een beroep op eventuele fabrieksgarantie op Producten geschiedt afwikkeling daarvan conform de toepasselijke fabrieksgarantievoorwaarden van de fabrikant. De eventuele kosten die de fabrikant in verband met een beroep op de fabrieksgarantie doorberekent, komen voor rekening van de Klant.
- Onverminderd de eventueel uitdrukkelijk bedongen garantievoorwaarden, vervalt de eventueel toepasselijke garantie (waaronder een aanspraak op basis van non-conformiteit mede begrepen) in elk geval indien een gebrek van het (op)geleverde het gevolg is van een na de (op)levering van buiten komende oorzaak of een andere niet aan Cybersecurity Technologies of zijn toeleverancier toerekenbare omstandigheid. Daaronder wordt niet-limitatief bedoeld begrepen, gebreken als gevolg van beschadiging van buitenaf, natuurlijke slijtage, onjuiste of onoordeelkundige installatie door de Klant zelf of door een derde anders dan die door Cybersecurity Technologies is ingeschakeld, onjuiste of onoordeelkundige behandeling en gebruik in strijd met de gebruiksvoorschriften of overige aanwijzingen van of vanwege Cybersecurity Technologies, het niet vakkundig en regelmatig (doen) onderhouden en het aanbrengen van veranderingen aan het (op)geleverde, waaronder begrepen reparaties die niet met voorafgaande Schriftelijke instemming van Cybersecurity Technologies zijn uitgevoerd.
ARTIKEL 13. | KLACHTEN TEN AANZIEN VAN DIENSTEN EN FACTUREN
- De Klant is gehouden om iedere klacht omtrent de uitvoering van de Overeenkomst door Cybersecurity Technologies onverwijld na constatering, althans het redelijkerwijs kunnen constateren van de door hem veronderstelde tekortkoming, aan Cybersecurity Technologies mondeling kenbaar te maken en vervolgens binnen twee werkdagen aan Cybersecurity Technologies Schriftelijk te bevestigen, bij gebreke waarvan geacht wordt dat Cybersecurity Technologies ter zake aan zijn verplichtingen heeft voldaan en de Klant geen beroep meer kan doen op enige tekortkoming van Cybersecurity Technologies ter zake.
- Klachten omtrent de hoogte van factuurbedragen dienen binnen zeven dagen na factuurdatum Schriftelijk bij Cybersecurity Technologies te zijn ingediend, bij gebreke waarvan het recht van de Klant om ter zake alsnog bezwaar te maken is komen te vervallen.
- Indien de Klant niet tijdig klaagt, vloeit er voor Cybersecurity Technologies uit een dergelijke klacht van de Klant geen enkele verplichting voort.
- Ook indien de Klant tijdig klaagt, blijft zijn verplichting tot volledige en tijdige betaling, alsmede zijn verplichting tot verdere nakoming van de Overeenkomst, bestaan, behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument dwingend in de weg staat.
- Indien een klacht, in het kader van een Overeenkomst op Afstand, niet in onderling overleg kan worden opgelost, kan de Consument het geschil voorleggen aan de geschillencommissie via het ODR-platform (ec.europa.eu/consumers/odr/).
ARTIKEL 14. | OVERMACHT
- Cybersecurity Technologies is niet verplicht de Overeenkomst (verder) na te komen indien en voor zolang hij daartoe niet in staat is als gevolg van overmacht. Onder overmacht wordt, naast hetgeen daaromtrent in de wetgeving en jurisprudentie wordt begrepen, verstaan, technische storingen, brand, ongeval of ziekte van personeel, transportbeperkingen, netwerkproblemen, stroomstoringen en dergelijke, waardoor nakoming van de Overeenkomst blijvend of tijdelijk onmogelijk is.
- Indien de overmachtssituatie de nakoming van de Overeenkomst blijvend onmogelijk maakt of langer dan twee maanden voortduurt of zal voortduren, zijn Partijen gerechtigd de Overeenkomst met onmiddellijke ingang te ontbinden.
- Indien Cybersecurity Technologies bij het intreden van de overmachtssituatie reeds gedeeltelijk aan zijn verplichtingen heeft voldaan, of slechts gedeeltelijk aan zijn verplichtingen kan voldoen, is hij gerechtigd het reeds uitgevoerde gedeelte c.q. nog uitvoerbare gedeelte van de Overeenkomst afzonderlijk in rekening te brengen als ware er sprake van een zelfstandige Overeenkomst. Overige schade als gevolg van overmacht komt niet voor vergoeding in aanmerking.
ARTIKEL 15. | OPSCHORTING EN ONTBINDING
- Cybersecurity Technologies is bevoegd de verdere uitvoering van de Overeenkomst op te schorten indien en voor zolang de Klant zijn reeds opeisbare (betalings)verplichtingen uit de Overeenkomst (waaronder het bepaalde in deze algemene voorwaarden aldus mede begrepen) niet nakomt.
- Cybersecurity Technologies is bevoegd de Overeenkomst met directe ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant zijn verplichtingen uit de Overeenkomst niet, niet tijdig of niet volledig nakomt. Indien de nakoming van de verplichtingen van de Klant ten aanzien waarvan hij tekortschiet, niet blijvend onmogelijk is, ontstaat de bevoegdheid tot ontbinding pas nadat de Klant Schriftelijk door Cybersecurity Technologies in gebreke is gesteld, in welke ingebrekestelling een redelijke termijn is vermeld waarbinnen de Klant zijn verplichtingen (alsnog) kan nakomen en de nakoming na verstrijken van de laatstbedoelde termijn nog steeds is uitgebleven. Het bepaalde in de vorige zin geldt niet indien Cybersecurity Technologies uit een mededeling van de Klant moet afleiden dat de Klant in de nakoming blijvend zal tekortschieten, in welk geval een ingebrekestelling dan ook zinloos is en de ontbinding zonder ingebrekestelling kan geschieden.
- Het bepaalde in de vorige twee leden geldt tenzij de tekortkoming van de Klant, gezien haar bijzondere aard of geringe betekenis, de opschorting c.q. ontbinding met haar gevolgen redelijkerwijs niet rechtvaardigt.
- Tenzij de Klant zijn (toekomstige) betalingsverplichtingen jegens Cybersecurity Technologies reeds volledig is nagekomen, is Cybersecurity Technologies gerechtigd om de Overeenkomst met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk te ontbinden, indien de Klant in staat van faillissement verkeert, enig beslag op zijn goederen is gelegd of anderszins niet vrijelijk over zijn vermogen kan beschikken.
- Voorts is Cybersecurity Technologies gerechtigd de Overeenkomst geheel of gedeeltelijk te ontbinden indien zich omstandigheden voordoen welke van dien aard zijn dat nakoming van de Overeenkomst onmogelijk is of ongewijzigde instandhouding daarvan in redelijkheid niet van hem kan worden gevergd.
- De Klant maakt nimmer aanspraak op enige vorm van schadevergoeding in verband met het door Cybersecurity Technologies op grond van dit artikel uitgeoefende opschortings- en/of ontbindingsrecht.
- Indien de grond die tot opschorting of ontbinding van de Overeenkomst heeft geleid, aan de Klant kan worden toegerekend (wat slechts in geval van lid 5 niet altijd zo hoeft te zijn), maakt Cybersecurity Technologies jegens de Klant aanspraak op vergoeding van de schade die Cybersecurity Technologies dientengevolge lijdt.
- Indien Cybersecurity Technologies de Overeenkomst op grond van dit artikel ontbindt, zijn alle eventuele nog openstaande vorderingen op de Klant onmiddellijk opeisbaar.
ARTIKEL 16. | PRIJZEN EN BETALINGEN
- Partijen komen de vaste (maand)prijs en/of het uurtarief uitdrukkelijk en Schriftelijk overeen.
- Tenzij uitdrukkelijk en Schriftelijk anders is vermeld, zijn alle door Cybersecurity Technologies vermelde en door de Klant verschuldigde bedragen exclusief aan de Klant door te berekenen btw, met dien verstande dat een offerte gericht aan Consumenten deze bedragen (mede) inclusief btw vermeldt.
- Behoudens voor zover Partijen reeds uitdrukkelijk en Schriftelijk anders zijn overeengekomen, is Cybersecurity Technologies gerechtigd gedeeltelijke of volledige vooruitbetaling te vorderen, met dien verstande dat Abonnementen maandelijks worden gefactureerd en Cybersecurity Technologies een Consument in het kader van een consumentenkoop nimmer zal verplichten tot vooruitbetaling van meer dan 50% van de koopprijs.
- Cybersecurity Technologies is niet gehouden (verder) uitvoering te geven aan de Overeenkomst voor zolang de Klant in gebreke is met de voldoening van enige op hem rustende en reeds opeisbare betalingsverplichting jegens Cybersecurity Technologies.
- Betalingen dienen te geschieden middels overboeking, binnen de door Cybersecurity Technologies vermelde termijn. Cybersecurity Technologies hanteert een standaardbetalingstermijn van 14 dagen na factuurdatum, maar kan daarvan in individuele gevallen afwijken, bijvoorbeeld in geval van een vooruitbetaling.
- Cybersecurity Technologies is gerechtigd de aan de Klant toekomende factuur uitsluitend per e-mail aan hem beschikbaar te stellen.
- De Klant is steeds gehouden te betalen zonder beroep op opschorting of verrekening, behoudens voor zover de wet daaraan ten behoeve van de Consument, dwingend in de weg staat.
- Indien tijdige betaling achterwege blijft, treedt het verzuim van de Klant van rechtswege in. Vanaf de dag dat dit verzuim intreedt, is de Klant, over het openstaande bedrag, een rente van 2% per maand verschuldigd, waarbij een gedeelte van een maand als volledige maand wordt aangemerkt. In afwijking van de vorige zin, geldt in plaats van de daar bedoelde contractuele rente, de wettelijke rente indien de Klant een Consument is.
- Alle redelijke kosten, zowel gerechtelijke, buitengerechtelijke als executiekosten, gemaakt ter verkrijging van door de Klant verschuldigde bedragen, komen voor rekening van de Klant.
ARTIKEL 17. | AANSPRAKELIJKHEID EN VRIJWARING
- Cybersecurity Technologies garandeert niet dat de Diensten, Producten en/of software te allen tijde volledig vrij zullen zijn van beveiligingsinbreuken, ongeoorloofde toegang, datalekken, malware, hacking of andere vormen van cyberaanvallen. Cybersecurity Technologies is niet aansprakelijk voor enige schade, directe of indirecte, die voortvloeit uit of verband houdt met beveiligingsinbreuken, ongeoorloofde toegang tot of verlies, diefstal, vernietiging of wijziging van gegevens, ongeacht of dit in verband staan met de door Cybersecurity Technologies geleverde Diensten, Producten en/of software. De Klant is zelf verantwoordelijk voor het treffen van adequate beveiligingsmaatregelen, zoals sterke wachtwoorden, tweestapsverificatie, beveiligingsupdates en andere passende maatregelen om de beveiliging van zijn systemen en gegevens te waarborgen.
- Diensten in het kader van een Abonnement worden uitgevoerd op basis van een inspanningsverbintenis zonder dat Cybersecurity Technologies enig resultaat kan garanderen.
- Cybersecurity Technologies is niet aansprakelijk voor schade veroorzaakt door onjuistheden of onvolledigheden in de door de Klant verstrekte gegevens, een andere tekortkoming in de nakoming van de verplichtingen van de Klant die uit de wet of de Overeenkomst voortvloeien dan wel een andere omstandigheid die niet aan Cybersecurity Technologies kan worden toegerekend.
- Aansprakelijkheid van Cybersecurity Technologies voor indirecte schade, gevolgschade, gederfde winst, gemiste besparingen, verminderde goodwill, schade door bedrijfsstagnatie, schade als gevolg van aanspraken van afnemers van de Klant, verminking of verlies van data, schade verband houdende met de inschakeling van door de Klant aan Cybersecurity Technologies voorgeschreven hulppersonen of software en alle andere vormen van schade dan genoemd in het volgende lid, uit welken hoofde dan ook, is uitgesloten.
- De in deze algemene voorwaarden opgenomen beperkingen van de aansprakelijkheid van Cybersecurity Technologies gelden niet indien de schade te wijten is aan opzet of bewuste roekeloosheid van Cybersecurity Technologies. Cybersecurity Technologies is uitsluitend aansprakelijk te houden voor aan hem toerekenbare directe schade. Onder directe schade wordt uitsluitend verstaan:
- redelijke kosten ter vaststelling van de oorzaak en de omvang van de schade, voor zover de vaststelling betrekking heeft op schade in de zin van deze algemene voorwaarden;
- de eventuele redelijke kosten noodzakelijk om de gebrekkige prestatie van Cybersecurity Technologies aan de Overeenkomst te laten beantwoorden;
- redelijke kosten, gemaakt ter voorkoming of beperking van schade, voor zover Klant aantoont dat deze kosten hebben geleid tot beperking van de directe schade als bedoeld in deze algemene voorwaarden.
- In geval niettegenstaande bepaalde in het overige van deze algemene voorwaarden, enige aansprakelijkheid voor schade op Cybersecurity Technologies mocht rusten, zal deze aansprakelijkheid beperkt zijn tot het alsnog deugdelijk verlenen van de Diensten, leveren van de software of herstel of vervanging van de Producten, althans wat betreft dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid van Cybersecurity Technologies betrekking heeft. Indien het alsnog deugdelijk verlenen van de Diensten of leveren van de software dan wel herstel of vervanging van de Producten niet mogelijk is of voor de Klant aantoonbaar zinloos is, zal de aansprakelijkheid van Cybersecurity Technologies beperkt zijn tot eenmaal de factuurwaarde van de Overeenkomst, althans dat gedeelte van de Overeenkomst waarop de aansprakelijkheid betrekking heeft, met dien verstande dat de aansprakelijkheid van Cybersecurity Technologies in ieder geval te allen tijde beperkt is tot ten hoogste het bedrag dat op grond van de door Cybersecurity Technologies afgesloten aansprakelijkheidsverzekering in het betreffende geval daadwerkelijk wordt uitgekeerd, vermeerderd met het eventuele eigen risico van Cybersecurity Technologies dat volgens die verzekering toepassing vindt.
- In afwijking van de wettelijke verjaringstermijn, bedraagt de verjaringstermijn van alle vorderingen en verweren jegens Cybersecurity Technologies een jaar. In afwijking van de vorige zin verjaren aan Consumenten toekomende vorderingen en verweren die gegrond zijn op feiten die de stelling zouden rechtvaardigen dat een consumentenkoop niet aan de Overeenkomst beantwoordt, door verloop van twee jaren.
- De Klant vrijwaart Cybersecurity Technologies voor aanspraken van derden die in verband met de uitvoering van de Overeenkomst schade lijden en waarvan de oorzaak niet aan Cybersecurity Technologies toerekenbaar is. Indien Cybersecurity Technologies uit dien hoofde door derden mocht worden aangesproken, dan is de Klant gehouden Cybersecurity Technologies zowel buiten als in rechte bij te staan en onverwijld al hetgeen te doen dat van hem in dat geval redelijkerwijs verwacht mag worden. Mocht de Klant in gebreke blijven in het nemen van adequate maatregelen, dan is Cybersecurity Technologies, zonder ingebrekestelling, gerechtigd zelf daartoe over te gaan. Alle kosten en schade aan de zijde van Cybersecurity Technologies en/of derden daardoor ontstaan, komen integraal voor rekening en risico van de Klant.
- In geval van een consumentenkoop strekken de beperkingen uit dit artikel niet verder dan is toegestaan ingevolge artikel 7:24 lid 2 van het Burgerlijk Wetboek.
ARTIKEL 18. | EIGENDOMSVOORBEHOUD
- Alle Producten blijven eigendom van Cybersecurity Technologies totdat de Klant ter zake de betreffende Overeenkomst al zijn betalingsverplichtingen jegens Cybersecurity Technologies is nagekomen.
- Het de Klant verboden de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust te verkopen, te verpanden of op enige andere wijze te bezwaren.
- Indien derden beslag leggen op de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de Klant verplicht Cybersecurity Technologies hiervan zo spoedig mogelijk in kennis te stellen.
- Bij overtreding van het in dit artikel gestelde, wordt het uit hoofde van de Overeenkomst door de Klant verschuldigde, terstond volledig opeisbaar.
- De Klant geeft onvoorwaardelijke toestemming aan Cybersecurity Technologies of door Cybersecurity Technologies aangewezen derden om al die plaatsen te betreden waar de Producten waarop het eigendomsvoorbehoud rust zich bevinden. De Klant dient Cybersecurity Technologies op eerste verzoek alle informatie te verschaffen teneinde zijn eigendomsrechten te kunnen uitoefenen.
- Als de Klant, nadat de Producten door Cybersecurity Technologies aan hem zijn geleverd, aan zijn verplichtingen heeft voldaan, herleeft het eigendomsvoorbehoud ten aanzien van deze Producten als de Klant zijn verplichtingen uit een later gesloten Overeenkomst niet nakomt.
ARTIKEL 19. | SLOTBEPALINGEN
- Cybersecurity Technologies is gerechtigd zijn rechten en verplichtingen uit de Overeenkomst aan een derde over te dragen, bijvoorbeeld in geval van een wijziging van zijn rechtsvorm.
- Op iedere Overeenkomst en alle daaruit tussen Partijen voortvloeiende rechtsverhoudingen is uitsluitend Nederlands recht van toepassing.
- Alvorens een eventueel beroep te doen op de rechter, zijn Partijen verplicht zich optimaal in te spannen om het geschil in onderling overleg te beslechten.
- Uitsluitend de bevoegde rechter binnen het arrondissement van de rechtbank Noord-Nederland wordt in eerste aanleg aangewezen om van eventuele gerechtelijke geschillen tussen Partijen kennis te nemen, onverminderd het recht van Cybersecurity Technologies een andere volgens de wet bevoegde rechter aan te wijzen. Indien de Klant een Consument is, is de Consument gerechtigd de volgens de wet bevoegde rechter te kiezen binnen een maand nadat Cybersecurity Technologies Schriftelijk heeft aangekondigd bij de door hem aangewezen rechter te willen procederen.